Opis
Dzikie Jednorożce zwykle pojawiają się w nocy i znikają w dzień. Jest 33% szansy, że pojawią się w otoczeniu po godzinie 20.00. Najczęściej pojawiają się w okolicy łowisk. Pojawienie się ich jest bez względu na cechy Sima. Nad parcelą, na której znajduje się Dziki Jednorożec, pojawia się zorza polarna. O godzinie 5.00 nad ranem, jednorożce znikają poprzez teleportację, jak widać na obrazku. By go dodać do rodziny trzeba się namęczyć: Simowie mogą adoptować jednorożca. W tym celu, muszą mieć relację "najlepszy przyjaciel na zawsze" ze swoimi trzema zwierzakami. W przeciwnym razie, jednorożec może się nie pokazać na mapie lub nie będzie chciał dołączyć do rodziny. Jednorożce lubią rośliny i kiedy stoją blisko nich, bardzo często je błogosławią, a prawie nigdy ich nie przeklinają. Kiedy jednorożec dołączy do rodziny, zostanie wygenerowany nowy Dziki Jednorożec. Naraz może być tylko jeden Dziki Jednorożec w danym otoczeniu. Tak samo jak Sima, jednorożca można dodać do rodziny prostszym sposobem - wystarczy z aktywnym kodem TestingCheatsEnabled true kliknąć na jednorożca przyciskając klawisz Shift i wybrać opcję "Dodaj do aktywnej rodziny".
Jednorożce to bardzo mistyczne stworzenia; kiedy pasą się, piją wodę bądź jedzą siano, widać bijącą od nich tęczę. A kiedy stoją w miejscu, spod ich prawych, przednich nóg wyrastają małe rośliny, na których po chwili pojawiają się liście, po czym odlatują z wiatrem i znikają. Jeśli ustawimy grafikę na wysokie, można zauważyć świetlisty "płaszcz" jednorożca.
Alternatywna metoda adopcji
- Ten sposób wymaga zarejestrowania się na stronie thesims3.com i jest on stosunkowo prosty. Kiedy już zarejestrowaliśmy się na stronie wchodzimy w "Giełda wymiany" i wybieramy kategorię "Zwierzaki", a później wybieramy rodzaj "Jednorożec". Mamy do wyboru wiele jednorożców stworzonych przez graczy. Wybieramy tego co nam się podoba, ale można równie dobrze ściągnąć pierwszego lepszego. Kiedy już ściągnęliśmy i zainstalowaliśmy w grze naszego jednorożca, to włączamy grę i wchodzimy w tryb tworzenia Simów. W sekcji "gotowi Simowie" mamy do wyboru naszego jednorożca, którego ściągnęliśmy. Teraz możemy zmienić mu dosłownie wszystko od płci po rasę i wygląd. Zapisujemy naszą rodzinę i oto jednorożec jest z nami od początku rozgrywki. Niestety nie ma on w pełni rozwiniętych umiejętności jak jednorożec złapany w dziczy.
- Ten sposób wymaga zarejestrowania na stronie thesimsresource.com. Po rejestracji wybieramy zakładkę "downloads" i tam wybieramy logo i nazwę The Sims 3, następnie wybieramy kategorię "Pets". Gdy trochę rozejrzymy się na stronie na pewno zauważymy jakiegoś jednorożca. Klikamy na jego imię i potem pod pokazem slajdów (zdjęć zwierzaka) wybieramy opcję download. Gdy nam się pobierze instalujemy go i włączamy grę i wchodzimy w tryb tworzenia Simów. W sekcji "gotowi Simowie" mamy do wyboru naszego jednorożca, którego ściągnęliśmy. Teraz możemy zmienić mu dosłownie wszystko od płci po rasę i wygląd.
Wygląd
Jednorożce są podobne do koni, jednak jest kilka rozróżniających je cech. Jednorożec ma róg na głowie (jest to główna cecha jego wyglądu), a poza tym może mieć świetlisty "płaszcz": w barwie białej, szarej lub czarnej. Poza tym, jednorożec ma inny ogon i może mieć kozią bródkę (domyślnie tylko samce; samicom można dodać bródkę w Trybie Edycji Zwierzaka). Czasami samice też mają bródkę. Powyżej kopyt mają szczotki (takie jak Coby Irlandzkie).Rozmnażanie Jednorożców
Jednorożce można łączyć z innymi jednorożcami, a czasem nawet z końmi. Jeśli jednorożec złączy się z koniem, jest 50% szans, że ich potomek będzie mieć cechy jednorożca, a jeśli złączy się dwa jednorożce, to na 100% ich potomek będzie mieć jednorożcowe cechy. Źrebię jednorożca nie ma magicznych cech, za to podczas jego biegu widać iskry, ale biega wolniej niż dorosły jednorożec i bardziej przypomina zwykłego, końskiego źrebaka.Magiczne możliwości
- Jednorożce mają energię magiczną, potrzebną do wykorzystywania ich możliwości. Każda magiczna interakcja zużywa trochę magicznej energii, a jeśli gracz będzie jej nadużywać i nie pozwoli jednorożcowi odpocząć, pojawi się nastrójnik informujący o niedoborze mocy.
- Maksymalna ilość energii wynosi sześćdziesiąt magicznych punktów, a pełne ładowanie ich zajmuje sześć Simowych godzin. Kiedy magiczna energia jednorożca spadnie do trzydziestu, pojawi się nastrójnik informujący o niedoborze mocy.
- Podczas używania magicznych zdolności, oczy i róg jednorożca zaczynają się świecić, a po zakończeniu - gasną.
- Pomarańczowy (ognisty) - przy używaniu interakcji Zapal (tworzenie ognia);
- Niebieski - podczas gaszenia ognia i błogosławienia Sima;
- Zielony - kiedy błogosławi roślinę;
- Biały - kiedy błogosławi faunę (zwierzęta i Simowie).
- Czerwony lub czarny - gdy przeklinają faunę.
- Teleportacja (interakcja Teleportuj się tutaj) - teleportuje jednorożca do wskazanego miejsca. Kiedy Sim siedzi na jednorożcu, też zostanie teleportowany. Zużywa 5 magicznych punktów.
- Zapal - tworzy ogień. Nie można bezpośrednio zapalić Sima lub zwierzaka, ale można zapalić dowolne miejsce na parceli. Zużywa piętnaście punktów.
- Lecz faunę - tej interakcji można użyć na Simie bądź zwierzaku, który ma nastrójnik spowodowany przeklnięciem przez jednorożca, aby zniszczyć tenże nastrójnik. Także oczyszcza to zwierzaka zaatakowanego przez pchły.
- Zgaś - gasi ogień, nie wymaga energii.
- Pobłogosław faunę - w celu pobłogosławienia zwierzaka lub Sima. W odpowiednich warunkach, przy trwałym związku powyżej trzydziestu i po wykonaniu odpowiednich interakcji, jest 50% szansy, że jednorożec wykona tę interakcję. Pobłogosławiony otrzymuje pozytywny nastrójnik i rozwija umiejętności dużo szybciej niż normalnie. Zużywa trzydzieści magicznych punktów.
- Przeklnij faunę - przy poziomie stałego związku conajmniej -25, i po wykonaniu odpowiednich interakcji, jest 75%, że jednorożec wykona tę interakcję. Przeklnięty otrzymuje negatywny nastrójnik i wolniej się uczy. Zużywa trzydzieści punktów.
- Przeklnij florę - sprawia, że dana roślina obumiera i usycha. Zużywa dziesięć punktów.
- Pobłogosław florę - sprawia, że dana roślina rośnie szybciej o jeden poziom (np. z poziomu "Kiełkuje" do "Rośnie"). W przypadku dojrzałej rośliny sprawia, że ta wydaje plony. Zużywa dwadzieścia punktów.
Nastrójniki powiązane z jednorożcami
Ciekawostki
- Kiedy jednorożce biegają, widać za nimi świetliste iskry.
- Jednorożce mają maksymalnie rozwinięte umiejętności skoków i wyścigów.
- Kiedy jednorożec nic nie robi, pije wodę lub się pasie, z jego rogu będzie wystrzeliwać tęcza.
- Także kiedy stoi na ziemi i nic nie robi, pod jego stopą pojawiają się rośliny. Jest szansa, że pojawią się też warzywa i owoce.
- Jednorożce są zapewne najszybszymi zwierzętami w całej serii The Sims; mają możliwości, których nie ma żadne inne zwierzę.
- Jednorożce mają także interakcję "Nękaj Śmierć". Mogą ją użyć na Mrocznym Kosiarzu, kiedy ten przyleci do naszego Sima. Jednorożec musi mieć z tym Simem bardzo dobre stosunki. Kiedy Sim ożyje, jednorożec zawsze trąca go nosem. Jednorożec dostaje też pozytywne wspomnienie o tym wydarzeniu.
- Simowie mogą mieć Pragnienie Życiowe "Baśniowy Opiekun", które polega tylko na znalezieniu i zaadoptowaniu jednorożca.
- Jednorożce mogą pobłogosławić roślinę, kiedy są blisko niej. Poza tym, dzięki interakcji "Pobłogosław Florę", mogą też ożywić umarłą roślinę.
- Jednorożce nie mogą błogosławić małych zwierząt.
- O rodzaju jednorożców (dobry lub zły) nie decyduje ich kolor sierści jak na początku sądzono, tylko ich charakter.
- Jednorożce uczą się szybciej od koni.
- Jednorożce mają specjalne uczucia wobec kontaktów ze złymi lub dobrymi Simami. Kontakty z tymi dobrymi Simami mają pozytywny wpływ na ich związek, natomiast kontakty z tymi złymi - negatywny.
- Jeśli nieznana roślina zostanie użyźniona przez jednorożca, jest 10% szans, iż będzie to Życiodajna Roślina.
- Stwierdzono również, że Jednorożce po zjedzeniu Owocu Życia nie stają się o dzień młodsze.
- W przeciwieństwie do dzikich koni, jednorożce mogą być adoptowane przez dzieci. To dlatego, że do adoptowania jednorożca nie jest wymagana umiejętność jeździectwa.
- Jednorożce zawsze akceptują interakcję karmienia, jeśli Sim oferuje im Owoc Życia.
- Jednorożce mają swoje własne nagrobki i różnią się one od nagrobków koni.
- Kiedy jednorożce dołączają do rodziny, obłok przestaje się nad nimi unosić.
- Jednorożec żyje dłużej niż zwykły koń.
- Podobnie jak przy wilkach w The Sims 2: Zwierzaki, jego pojawieniu może towarzyszyć lekkie przycięcie się gry.
- Jednorożce nie pokazują się codziennie.
- W dodatku Kariera można wyrzeźbić jednorożca.
- Gdy dodamy jednorożca do rodziny, możemy zmienić kolor jego sierści.
- Gdy jednorożec jest najedzony, nie będzie przyjmował inerakcji "Daj przysmak"
- Jeżeli posiadasz w domu duże jezioro istnieje szansa, że jednorożec pokaże się przy nim i będzie pił z niego wodę.
- W poradniku o jednorożcach możemy usłyszeć, że jednorożce są gwiazdami.